Erken çocukluk eğitimi, çocuğun doğumundan ilkokula kadar geçirdiği yılları kapsar ve bireyin yetişkinlikte nasıl olacağını büyük ölçüde belirler. Bu nedenle çok büyük önem taşır. Erken çocukluk eğitimi kurumlarında erken çocukluk eğitimi, iyi hazırlanmış eğitim programları aracılığıyla verilmesi çocukların sağlıklı kişilik geliştirmeleri ve çevreye uyum sağlamaları açısından son derece büyük önem taşır ve çocukları geleceğe hazırlar.
Özellikle çocukların, temel eğitime başlayıncaya kadar geçirdikleri birçok kritik dönemi içine alan ve gelişim hızlarının çok yüksek olduğu erken çocukluk eğitimi bu bakımdan büyük önem taşır.
Çocuklara erken çocukluk eğitiminde belli davranışları kazandırmak ve gelişimlerini desteklemek için gerekli eğitim yaşantıları evde ebeveynler, erken çocukluk eğitim kurumlarında ise öğretmenler tarafından hazırlanmalıdır.
Erken çocukluk gelişim ve eğitimlerine yapılan yatırımlar yoksulluk, sosyal eşitsizlik, ve cinsiyete bağlı ayrımlar yüzünden dezavantajlı sayılan çocuklara iyi bir başlangıç vererek bu eşitsizliğin giderilmesine yardımcı olur.
Erken çocukluk eğitiminin gerekliliğine inanan ilk anaokulunu açan Alman Friedrich Wilhelm Frobel'dir. Froebel, 1840 yılında Almanya'da ''Kindergarten''(Çocuk Bahçesi) adını verdiği ilk anaokulunu açmıştır.
Montessori, çocuğun doğumdan başlayarak ''emici'' zihinsel bir yeteneğe sahip olduğuna inanır. Erken çocukluk dönemini, zihnin büyük ölçüde alıcı olduğu kritik bir dönem olarak kabul eder. Bu süreçte çevrenin etkili olduğunu ifade eder.
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE BAKIM VE EĞİTİM SİSTEMİ
KURUM TÜRLERİ:
- Hizmet ve yaş gruplarına göre erken çocukluk eğitim kurumları
- Kuruluş amaçlarına göre erken çocukluk eğitim kurumları
1. Hizmet ve Yaş Gruplarına Göre Erken çocukluk Eğitimi Kurumları:
Adres:
Kamberiye Mah. Atatürk Bul. No57 Haliliye/Şanlıurfa
Telefon
0543 767 0724